Over ons

Wie is XWebinar.nl?

XWebinar.nl is opgericht door Francisca Frenks in 2008. Zie LinkedIn voor ervaringen. XWebinar.nl is een netwerkorganisatie. Er wordt per project samengewerkt met diverse partijen in binnen en buitenland. De werkzaamheden worden verricht in het Nederlands, Engels of Duits.

+31 (0)6 303 31109  francisca@xwebinar.nl

Skype Francisca Frenks 

  • webinars
  • online training
  • virtual classrooms
  • online samenwerken
  • online leren
  • online dialoog
  • digitale geletterdheid
  • digitalisering

Kastanjeboom 3 | 4101 VS Culemborg  |  NL

Skype Francisca Frenks 

Kamer van Koophandel Nederland: 110.29.414


Associate at:

  


Dyhme is een label van XWebinar.nl

DYHme.com
Webshop for learning 21st century skills

Kastanjeboom 3 | 4101 VS Culemborg |  NL
francisca@dyhme.com | www.dyhme.com

 


Mijn USP’s Francisca Frenks

  • Sinds 2008 werk ik 95% online, eerst vanwege ziekte, nu omdat ik het heel boeiend vind en erg internationaal kan werken.
  • Ik motiveer en inspireer teams. Ik neem iedereen mee met het proces
  • Ik heb impact op discussies door mijn heldere visie, mijn authentieke denkwijzen en
  • ik heb gevorderde vaardigheden op het gebied van faciliteren en begeleiden van online bijeenkomsten.
  • Ik ben creatief; ik vind bijzondere online oplossingen
  • Ik kan vage plannen concreet maken.

Wat zeggen mijn klanten over mij?

Over het Webinar “The Power of Silent learners in groups”

Markus Schneider (ITHU) Sweden: “Spending more than 6000 hs in online meetings and webinars during the last 8 years, I recognize an extraordinarily conducted webinar when I see it. Taking part in the silent learner webinar convinces me that Francisca is one of the rare orchestrators that are able to perform the art of webinar.”

Taru Kekkonen (OMNIA) Finland: “Hi Francisca, I’m glad I was able to contribute to the webinar even if only indirectly. You did a great job with the webinar, I was impressed by the activity of the participants. And it was a perfect idea to bring a real silent learner on stage and give him the voice!”

Jenny Mackness (Independant reseacher at N/A) UK : “This was probably one of the best webinars I have attended (and over the years I have attended very many). It was extremely well structured and very interactive. I would like to spend a bit of time at the beginning of this post recording how it was run for future reference and as an example of good practice.

I really enjoyed the webinar and found it thought provoking. I also learned a lot about how to run a really effective webinar. Thank you.”

Jenny’s blog about this webinar: https://jennymackness.wordpress.com/2017/03/17/the-power-of-silent-learners/

Jenny Mackness, Independent, voluntary, collaborative research, with a particular focus on learners’ experience of learning in MOOCs, communities of practice and emergent learning.

See recording and chat reports of the webinar: https://www.xwebinar.nl/sl-after/

En wat nog meer?

Kenmerken van mijn activiteiten

  • Ik heb specifieke ervaring in “bottom-up” werken*, zoals bijvoorbeeld:
    • Problem Based learning groepen voor leren,
    • (online) dialogen met diverse stakeholders
    • Faciliteren van online trainingen waarbij niemand zich verveelt,
    • Crowdsourcing webinars ontwerpen*,
    • Faciliteren van online uitwisseling en kennisdeling door middel van dialoog. Daarbij is de rol van de facilitator kenmerkend, zij is neutraal, multi-partijdig en helpt de groep doelen te bereiken. Ze brengt geen kennis over.
  • Ik heb uitgebreide kennis van (blended) leer-design, door internationale activiteiten. Zowel voor evenementen als voor leertrajecten.
  • Ik werk graag met diverse teams**, waarbij ik gedurende projecten resultaten boek die verwachtingen overtreffen.
  • Ik ben grote voorstander van internationaliseren en werk graag met mensen uit verschillende wereld delen, om elkaar beter te begrijpen en om te leren gaan met verschillen. Ik vind dat een belangrijke vaardigheid anno 2020.
  • Technologie is boeiend, maar mij gaat er vooral om hoe de mens daarvan kan profiteren.
  • Blijf deel uitmaken van de toekomst. Juist voor mensen die ouder worden is het feit om “erbij” te blijven door online activiteiten. Het maakt deel uit van welvaart om met anderen om te gaan, op welke manier dan ook.
  • Gezondheid en online werken. Ik help bij gezond gedrag tijdens het werken online.
  • Ga zuinig met tijd van anderen om. Neem verantwoordelijkheid als je samen online werkt, stel vragen, probeer het te begrijpen, hou de regie over je eigen proces. Dat is wat ik stimuleer.
  • Maak ruimte voor socialiseren, zodat de groep een band opbouwt.

Begrippen en woorden

*crowdsourcing webinars* – webinars waarbij de kennis van de deelnemers gestructureerd wordt verzameld en gedeeld,

**diverse teams – zijn samengesteld uit mensen met verschillende achtergronden, verschillende visies en verschillende waarden.


 


Mijn rol bij diensten

  • Het leveren van technische service en ondersteuning voor online programma’s, webinars, online leren en online samenwerking.
  • Consultancy op het gebied van online didactiek, blended learning, webinars ontwerpen, het delen en opbouwen van kennis, online discussiëren, online verbeelden, en meer
  • Ontwerper van boeiende en effectieve online programma’s voor webinars.
  • Projectmanager voor cursus-ontwerp-teams.
  • Facilitator voor webinars, online training en online dialoog.
  • Presentator, assistent of gastheer voor webinars.
  • Cursusontwerper voor online en synchroon/gemengd leren.
  • Facilitator voor virtuele teams en online vergaderingen.
  • Teamlid voor innovatief leren of innovatieve projecten.