Kom to-the-point


Wat ga je precies doen tijdens je webinar en waarom, wat hebben deelnemers eraan?

De laatste maanden word ik weer vaak ingeroepen bij het ontwerpen en uitvoeren van webinars, vooral voor overheden en aan-overheden-gelieerde-organisaties. Ik word vooral ingeroepen om eerst een webinar „puntig” te maken en daarna een goed idee te vertalen naar een webinar.

Het is moeilijk om binnen je eigen organisatie keuzes te maken over het onderwerp en de bedoeling van je webinar. Maar waarom is het zo belangrijk dat je dat wel doet?



Waarom?

  • In een webinar is er altijd gebrek aan tijd. Een uur voor een webinar is lang genoeg. Uitlopen betekent weglopen voor veel deelnemers.

  • Deelnemers moeten een duidelijke keuze kunnen maken voor jou webinar, anders verdoen ze hun tijd, er is immers geen lekker eten en voor netwerken komen ze ook niet.

  • Als het webinar goed aansluit bij de deelnemers is iedereen blij; organisatie en deelnemers.

Hoe maak je een webinar to-the-point?

  1. Bereid je webinar goed voor door de contouren helder te maken, door middel van een webinar-plan. Daarbinnen kan van alles te gebeuren

  2. Maak een goede planning met communicatie/promotie plan, zodat je op tijd de juiste deelnemers duidelijk kunt maken wat de bedoeling is.

  3. Maak een script met je webinar-team, waarbij je interactie en onverwachte elementen ontwerpt.

Hoe maak je je webinar boeiend?

  • Een goed ontwerp, met interactie en onverwachte momenten

  • Duidelijke structuur van werken

  • Persoonlijke touch (verhaal)

  • Een goed geoefend webinar-team dat niet zit te klungelen.

  • Kennis, ervaringen, inzichten waardoor deelnemers verder kunnen met hun werk.


Wil je leren om de dingen helder te formuleren?

Lees dan eens “De Gids voor helder denken” van De Argumentenfabriek

Succes met je webinar!

3 keer bekeken