Training webinars

Wil je starten met webinars, kies uit de volgende mogelijkheden. We werken met de webinar software van Adobe Connect omdat dat prettig werkt. We zijn geen leverancier van deze software, we zijn onafhankelijk. Je kunt de software zelf aanschaffen als deze bevalt.

Onze trainingen en online zandbak sessies worden in het Nederlands en Engels gegeven.


Starten met webinars; individueel

Wil je snel beginnen met webinars? Volg dan deze individuele route met behulp van e-learning, live en online sessies met een trainer op basis van jouw plannen en behoeften. Als het nodig is kun je extra support inkopen.

Prijs

1000,- excl. BTW

Inclusief:

  • per actieve persoon, 1 toehoorder zijn toegestaan.
  • 5,5 uur live online en individuele training, support en webinar consultancy
  • gebruik van software Adobe Connect voor 100 deelnemers
  • 2 x 1,5 uur zelfstandig oefenen met de software van Adobe Connect
  • 1 jaar toegang tot de e-learning module “Starten met webinars” met diverse downloads, zoals script e.d.

Hoe werkt het?

  • Je kunt starten wanneer je wilt
  • Je ontvangt de gebruiksaanwijzing “Wat heb ik nodig om met webinars te beginnen?” en je gaat jezelf en je apparatuur voorbereiden.
  • Je krijgt toegang tot onze e-learning module “Starten met webinars”, die je een jaar kunt gebruiken.  Daar ga je alvast in neuzen. Inhoud: https://dyhme.com/course/starten-met-webinars/
  • Je maakt zelf een webinar plan en stuurt dat naar ons toe.
  • Dan ga je met ons je verbinding, computer, je headset en je webcam checken door middel van de “de tech-check”. Dat gaat op afspraak. We geven eventueel tips voor verbetering.
  • Daarna volgt een anderhalf uur durende live en online training waarbij je de belangrijke functionaliteiten doorneemt en inspiratie opdoet voor je webinar. Alles draait om jouw vragen, jouw wensen en jouw plannen.
  • Vervolgens ga verder met je webinar plan, je script en je maakt of verzameld content voor het webinar. Die stuur je naar ons op. Wij checken of je content in orde is en geven zonodig tips voor verbetering.
  • Dan doen we weer een live en online sessie van twee uur waarbij je je content upload en je webinar script oefent. Je hele webinar wordt doorgenomen en je krijgt feedback, tips en kritische vragen van ons om over na te denken.
  • Daarna  ga je zelf je webinar oefenen op onze webinar software, gedurende twee keer anderhalf uur.
  • In de tussentijd doe je eventueel de marketing en bereid je deelnemers voor.
  • Op de geplande datum voer je webinar uit op onze software; anderhalf uur. Er is dan een webinar assistent aanwezig om te helpen.
  • Na dit webinar kun je zelf software aanschaffen en aan de gang.
  • Extra online support kun je eventueel aanvragen voor 50,- per half uur, exclusief BTW

Schrijf je in

Schrijf je in: “Starten met webinars; individueel”


    Ik kan op elk gewenst moment beginnen.


  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Starten met webinars; groep

Wil je binnenkort beginnen met webinars? Werk samen in kleine groepen aan je ontwerp in deze korte cursus van 4 online sessies.

Prijs

750,- excl. BTW

Inclusief:

  • per persoon
  • 6 uur live online training, support
  • gebruik van software Adobe Connect voor 100 deelnemers
  • Oefenen met de software van Adobe Connect, een maand gratis
  • 1 jaar toegang tot de e-learning module “Starten met webinars” met diverse downloads, zoals script e.d.

Hoe werkt het?

  1. Je ontvangt de gebruiksaanwijzing “Wat heb ik nodig om met webinars te beginnen?” en je gaat jezelf en je apparatuur voorbereiden.
  2. Je krijgt toegang tot onze e-learning module “Starten met webinars”, die je een jaar kunt gebruiken.  Daar ga je alvast in neuzen. Inhoud: https://dyhme.com/course/starten-met-webinars/
  3. Je maakt zelf een webinar plan en stuurt dat naar ons toe.
  4. Dan ga je met ons je verbinding, computer, je headset en je webcam checken middels de “de tech-check”. Dat is de startdatum van de cursus. We geven eventueel tips voor verbetering.
  5. Daarna volgt een anderhalf uur durende live en online training met pauzes, waarbij je met de groep de belangrijke functionaliteiten doorneemt en inspiratie opdoet voor je webinar. Jouw vragen, jouw wensen en jouw plannen kunnen hier aan de orde komen. Na deze sessie ontwerp je een mini webinar.
  6. Vervolgens ga verder met het ontwerp voor je mini webinar, je maakt een script en je maakt content.
  7. In de tweede live sessie van twee a drie uur, met pauzes, presenteren alle deelnemers hun mini-webinar en iedereen krijgt feedback.
  8. Daarna  ga je zelf je webinar oefenen op de proeflicentie van de webinar software of je schaft zelf de software aan (samen met je groepje?)
  9. Dan is er een online terugkom-sessie waarbij je de laatste vragen kunt stellen voordat je aan de slag gaat.
  10. Extra online support kun je eventueel aanvragen voor 50,- per half uur, exclusief BTW.

Schrijf je in

Schrijf je in: “Starten met webinars; groep”




    Alle sessies zijn op dezelfde dagen/tijdstippen.
    1. Techcheck, max 0,5 uur
    2. Live en online training “gereedschappen”, 1,5 uur
    3. Presentaties mini-webinars


  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Wanneer er minimaal drie cursisten zijn gaat de cursus door. De groep bestaat uit maximaal 7 cursisten.

 


CROWDSOURCING WEBINAR Do It Yourself

Wil je leren om een CROWDSOURCING WEBINAR te ontwerpen? Volg dan deze groepscursus en leer van ons en van mede-cursisten. Leer via live en online sessies. 

Wat is een crowdsourcing webinar?

Een crowdsourcing webinar is een webinar waarbij je de kennis, ervaring, talenten, perspectieven van je deelnemers op een gestructureerde manier bij elkaar brengt en expliciet maakt door middel van een online en interactief programma. We noemen dat voor het gemak een webinar.

Een crowdsourcing webinar kan je gebruiken voor:

  • onderzoek
  • innovatie
  • participatie
  • beeldvorming
  • meningsvorming
  • bewustwording
  • consultancy
  • marketing
  • klantcontact
  • inventarisaties

Doel van de cursus

Hoe ontwerp je een crowdsourcing webinar?

Het doel van deze korte cursus is om een crowdsourcing webinar te leren ontwerpen. Het programma van een crowdsourcing webinar ziet er heel anders uit dan bij een gewoon webinar. De kern en de meeste aandacht gaat zitten in het stellen van goede vragen en het faciliteren van de online discussie of de inventarisaties.

Maar eerst moet je de deelnemers zien te focussen op het onderwerp zodat het een zuivere discussie of inventarisatie wordt. In deze korte cursus leer je om de kennis, ervaring, talenten of ideeën uit je deelnemers te halen, zodat ze tot een waardevolle bron voor andere deelnemers en mogelijk voor jezelf als organisator vormen.

Methode van werken van de cursus

Tijdens vier sessies ga je een plan maken voor een crowdsourcing webinar of een online en interactief programma.

Je begint met vragen of een ruw idee en aan het eind van de online bijeenkomsten heb je een online en interactief programma uitgewerkt voor je crowdsourcing webinar dat je uit kan gaan voeren. Behalve dat je leert om een webinar ontwerp te maken voor een crowdsourcing webinar, maak je ook kennis met een nieuwe manier van leren. Het theoretisch kader voor deze nieuwe manier van leren kun je vinden in het boek “A new culture of learning, cultivating, the imagination for a World of Constant Change” door Douglas Thomas en John Seely Brown

We werken op basis van PGL (probleem gestuurd leren) of PBL (problem based learning):

  1. Toegang verlenen tot online platformen (vooraf)
  2. Kennismaken & uitwisselen (online sessie 1)
  3. Vragen stellen (online sessie 1)
  4. De contouren van je webinar: Doel en doelgroep formuleren (online sessie 2)
  5. Crowdsourcing Webinar plan maken en uitwerken (online sessie 3 en 4)

Prijs en verantwoording

250,- excl. BTW per persoon

De prijs van de cursus bedraagt  € 250,- exclusief BTW  voor vijf online bijeenkomsten. De kosten van de cursus zijn laag omdat dit een experimentele cursus is. De methode van werken heb ik eerder in groot verband toegepast bij het Open Network Learning project waar ik sedert 2015 aan verbonden ben. Zie mijn C.V. De kosten dekken de onkosten aan website en marketing.

De prijs is inclusief:

  • maximaal 6 uur live online training, inclusief support
  • feedback op posts en voorstellen
  • feedback van mede-cursisten op posts en voorstellen
  • toegang tot online community, ook na de cursus
  • toegang tot bronnen

Voor wie is de cursus bedoeld?

Voor marketeers, educators, communicatiemedewerkers en iedereen die al ervaring heeft met webinars, maar meer wil met zijn/haar publiek, meer interactie en meer effect.

Hoe werkt het?

  1. Je ontvangt een email met uitleg over de korte cursus met een vragenformulier.
  2. Je krijgt toegang tot de beschermde Google+ community en linken naar de online sessies.
  3. Je ontvangt gegevens over mede-deelnemers
  4. We gaan ervan uit dat je beschikt over een goede internetverbinding, een headset en een webcam. Verder veronderstellen we dat je zelf beschikt over technische kennis om verbinding te maken met een Adobe Connect sessie. Mocht je daarbij toch hulp willen geef dat vooraf graag aan.
  5. Je ontvangt de planning van de online sessies met het programma.
  6. We werken in de totale groep en je werkt zelfstandig in kleine groepjes online.
  7. Extra online support kun je eventueel aanvragen voor 50,- per half uur, exclusief BTW.

Wat verwachten wij van jou?

Je krijgt geen complete cursus voorgeschoteld met tips en trucs. Je werkt samen met andere deelnemers die hetzelfde doel hebben. Na een eerste kennismaking en het uitwisselen van vragen en vage plannen ga je aan de slag om een plan te maken hoe je het wilt opzetten. Vier weken werk je aan het plan gedurende 1,5 uur online. We verwachten van je dat je ook tussentijds post op Google+ en eventueel posts van anderen becommentarieerd. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leerproces, dus wat je leert is afhankelijk van je investering in tijd en samenwerking. Omdat je van elkaar leert is het goed om ervoor te zorgen dat je veel over anderen te weten komt, hoe ze denken, wat ze willen en waarom. Betrokkenheid bij anderen zal veel opleveren. Je werkt in kleine groepjes.Wanneer er minimaal 3 cursisten zijn gaat de cursus door. De groep bestaat uit maximaal 10 cursisten.

Wat kan je van mij verwachten?

Mijn naam is Francisca Frenks,  facilitator. Tijdens de online sessies help ik de groep met het realiseren van de doelen. Door middel van een besloten Google+ community zal de groep kennis en ervaringen uitwisselen en zal ik als expert ook bijdragen toevoegen. Je bent verantwoordelijk voor je eigen leerproces en ik schep daartoe de gelegenheid. Stel je actief op en stel vragen als je iets wilt of niet begrijpt in de Google+ community. Je kan mij ook altijd bereiken, via email of Whatsapp.

Wanneer begint de cursus?

De online bijeenkomsten van de cursus vinden plaats in week 24, 25, 26 en 27. dat is van 12 juni tot 6 juli. Geef op het formulier aan welke tijdstippen je voorkeur hebben.

Heb je vragen? Email mij: francisca@xwebinar.nl

Schrijf je in

Crowdsourcing webinar

Ik heb interesse

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.